|
Bu bir tanıtımdır.
|
|
|
|
Çanakkale Protokolü, Bayramı namazını Sultan Abdülaziz döneminde yaptırılan ve Çanakkale Savaşlarında 4. Topçu Alayı ayrıca 2. Topçu Alayı ‘nın merkezi olarak kullanılmış olan tabyada kıldı. Heyet, erken saatlerde Kilitbayır köyüne geçti. Tarihi namazgahta abdest alan vatandaşlar namazgahın önünde bayram namazını eda ettiler. Namazın ardından Çanakkale Valisi Ahmet Çınar, gazetecilere açıklamada bulundu. Çınar. Türkiye’nin temellerinin Çanakkale’de atıldığını belirtti. Kurtuluş zaferinin atalarımızın birlik beraberlik içinde tek yürek olarak kazanıldığını anımsattı. Vali Çınar, Ramazan boyunca tabyalarda iftar programları düzenlendiğini belirterek ‘’ Milletimizin manevi bir bağı olan Çanakkale’den, Namazgah Tabyasından tüm Müslümanların Ramazan Bayramını kutlarım. Bugün barışın günü, insanlığımızın, dargınların bitirildiği, güzelliklerin hatırlandı gün. Biz de bayram namazını kılarak vatandaşlarımızla birlikte bayramlaştık ‘’ dedi. Yapılan Programa , Eceabat Kaymakamı Nurettin Dayan, MHP Çanakkale Milletvekili Kürşat Tuna, Çanakkale Belediye Başkan Vekili Mehmet Soylu, Milli Eğitim Müdürü Züllküf Memiş, Kültür ve Turizm Müdürü Kemal Dokuz ve vatandaşlarımız yer aldı. |