Çanakkale’de göletlere 30 bin balık yavrusu bırakıldı. Göletler, sazanlarla birlikte diğer göl canlıları ile birlikte eko sistemi canlandıracaklar.
Akdeniz Araştırma Üretim Enstitüsü tarafından gölleri balıklandırma projesi kapsamında Antalya’da 30 bin sazan balığı yetiştirildi. Enstitünün Antalya-Kepez’de yetiştirdiği sazanlar, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü tarafından Çanakkale’de bulunan göletlere bırakıldı. Yavru sazanlar, Dereköy Göletine 3 bin adet, sameteli göletine 3 bin adet, Koruköy 3 bin adet, Yenice Ahiler göletine 3 bin adet salıverilirken Karainebeyli göletine 6 bin tane, Şahinkaya göletine 6 bin tane ve Dereköy göletine 6 bin tane olmak üzere toplam 30 bin sazan yavrusu göllere bırakılmış oldu. Proje kapsamında Çanakkale’de göletlerde uygun türlerde yavru balıkların yetiştirileceğini belirttiler. Bu kapsamda amatör balıkçılıkta desteklenmiş olacak.