|
Bu bir tanıtımdır.
|
|
|
|
Ligi 2. Sırada bitirerek Şampiyonlar Ligine katılma hakkı kazanan Fenerbahçe ve 4. Sırada bitirerek UEFA kupasına katılma hakkı kazanan Başakşehirspor , şike süreci kapmasında yürütülen dosyadan dolayı tedirgin bir bekleyiş içerisindeydi.Gün içerisinde UEFA yetkilileri müjdeli haberi vererek her iki takımımızı da UEFA bünyesinde gerçekleştirilecek olan turnuvalara kabul ettiğini açıkladı.Böylelikle hem Fenerbahçe hem de Başakşehirspor 2015-2016 sezonunda ülkemizi Avrupa’da temsil etmeye hak kazandı. UEFA, Süper Lig'i ikinci sırada bitiren ve Şampiyonlar Ligi'nde ön eleme oynamaya hak kazanan Fenerbahçe'ye kabul mektubu gönderdi. Sarı-lacivertli kulübün internet sitesinden yapılan açıklamada, "UEFA, kulübümüze 17 Haziran 2015 tarihli, 2015-2016 sezonunda UEFA bünyesinde yapılacak olan kulüp müsabakalarına katılım için bir kabul mektubu gönderdi" denildi.UEFA Genel Sekreteri Gianni Infantino imzasıyla gönderilen kabul mektubunda şu ifadelere yer verildi:"2015-2016 UEFA Şampiyonlar Ligi ve kulübünüzün 2015/16 UEFA Şampiyonlar Ligi grup aşamasına kalması halinde ise UEFA 2015-2016 UEFA Gençlik Ligi’nde mücadele edebilmeniz için gerekli resmi başvuru formları ve gerekli diğer evraklar tarafımıza ulaşmıştır.Belirtmek isteriz ki, bu dokümanlar tarafımızdan dikkatlice incelenmiş ve kulübünüzün UEFA Şampiyonlar Ligi 2015/16 Talimatı Paragraf 4.01’de yer alan katılım kriterlerini karşıladığı doğrulanmıştır.Aynı talimatın 4.05 maddesine göre, Kulübünüzün 2015/2016 sezonu UEFA Şampiyonlar Ligi’ne katılmaya hak kazandığını, kulübünüzün UEFA Şampiyonlar Ligi grup aşamasına kalması halinde ise 2015/16 UEFA Gençler Ligi’ne katılmaya hak kazanacağının bilgisini vermekten memnuniyet duyarız. Sizlere başarılı bir sezon dileriz." Süper Lig'i 4. sırada tamamlayarak UEFA Avrupa Ligi'ne katılmak için ön eleme şansı kazanan İstanbul Başakşehir'e UEFA'dan iyi haber geldi. İstanbul ekibinin, adı şike davasına karıştığı gerekçesiyle bu yıl Avrupa kupalarına katılamama ihtimali bulunuyordu. Fenerbahçe ile Beşiktaş'ın ardından UEFA, 'sıfır tölerans' ilkesi kapsamında geçtiğimiz yıl Eskişehirspor ve Sivasspor'u da Avrupa kupalarına almamıştı. Gelecek sezon UEFA Avrupa Ligi'nde ön eleme oynama hakkı elde eden ve şike dosyasında adı geçtiği için tedirgin olan İstanbul Başakşehir'e UEFA'dan beklenen müjde geldi.Kulübün internet sitesinden yapılan açıklamada, "Bugün UEFA tarafından hem kulübümüze hem de Türkiye Futbol Federasyonu'na yapılan bilgilendirmeye göre, kulübümüzün UEFA Avrupa Ligi 2015/2016 sezonuna katılımının uygun olduğu belirtilmiştir" denildi. Şike dosyalarını dayanak göstererek, son 4 yıldır aldırdığı kararlar ile Avrupa Kupa'larında eksik temsil edilmemize neden olan UEFA'nın bu kararı, spor severler tarafından büyük sevinçle karşılandı.Şampiyonlar ligine hasret kalan Fenerbahçe Yedek Kaleci Mert Günok ve Defansta görev alan Bekir'in ardından forvet Webo, defansif orta saha Selçuk Şahin ve stoper Egemen ile de sözleşme yenilenmeyeceğini açıkladı. |